شبکه اجتماعی توییتر به گردیدت تلاش می‌کند تا به ابزاری مفید برای صاحبان کسب‌وکارها تبدیل شود. به همین منظور خصوصیت تازهی به نام  «Professional Profiles» را آزمایش می‌کند که بخش تازهی را به پروفایل کاربری حساب‌های کاربری کسب و کارها اضافه می‌‌کند.

خصوصیت تازه توییتر ابزار و توانایی‌های خاصی متناسب با نیاز کسب و کارها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به گفته این کمپانی «Professional Profiles» ابزار تازهی است که به کسب‌وکارها، سازمان‌های غیرانتفاعی، ناشران و سازندگان و به طور کلی هر نهادی  که از توییتر برای کار خود استفاده می‌کند، اجازه می‌دهد تا در پروفایل مربوطه اطلاعات خاصی مربوط به تجارت خود را به نمایش بگذارد.

با توانایی Professional Profiles بخش تازهی در پروفایل کاربری ایجاد خواهد گردید که شامل اطلاعاتی از جمله آدرس و اطلاعات تماس می‌شود. توییتر مدتی‌ است سعی می‌کند فعالیت صاحبان کسب و کار را در پلتفرم خود ساده‌تر کند. پیش از این اعلام گردیده بود که کارت تازهی به این شبکه اجتماعی اضافه خواهد گردید که مثل فیسبوک و اینستاگرام کاربران با استفاده از آن می‌توانند خرید‌های خود را انجام دهند.

با این وجود همچنینکه توییتر سعی دارد با هدف کمک به کسب‌وکارها پایگاه تازهی برای معامله‌ها فراهم کرده و آن‌ها را به سمت خود جذب کند، یک مدل درآمد ثابت نیز برای خود به وجود بیاورد. بنابراین ایجاد پروفایل‌های تجاری همچنینکه فرصت‌های رشد بسیار زیادی برای توییتر به وجود می‌آورند، بستر تازهی برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند که به حضور موثرتر کسب‌وکارها در این پلتفرم کمک می‌کند.

در حال حاضر این توانایی تازه توییتر برای تعداد محدودی از کسب‌وکارهای ایالات متحده پویا گردیده هست. اما به گفته این کمپانی طی ماه‌های آتی حساب‌های کاربری بیشتری امکان دسترسی به این خصوصیت را خواهند داشت. باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از کسب‌وکارها و برندهای تجاری جهان در حال حاضر اکانت کاربری توییتر دارند و با استفاده از این پلتفرم با طرفداران خود در ارتباط هستند؛ بنابراین این توانایی می‌تواند تحول بسیار بزرگی برای این کمپانی شمرده شود.