مدت کمی از حضور موبایل‌های تاشو در بازار می‌گذرد، با این حال در همین مدت هم سامسونگ توانسته به خوبی رشد کند. طبق تازهترین آمار، در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ کره‌ای‌ها توانسته‌اند سهم ۹۱ درصدی از بازار موبایل‌های تاشو داشته باشند.

طبق گزارش اخیر DSCC، سامسونگ روی بازار سلطه دارد و در بازار موبایل‌های تاشو حکمرانی می‌کند. در همین راستا تمرکز کره‌ای‌ها روی این محصولات منطقی به نظر می‌رسد. با این حال، به نظر می‌رسد موبایل‌های تاشوی این برند تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی از راه نرسند که چندین ماه از گزارش‌های قبلی دیرتر هست.مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره استراتژی سامسونگ برای بازار موبایل‌های تاشو در سال ۲۰۲۱ هستیم. برای مثال انتظار می‌رود در سال جاری میلادی یک نسخه ارزان‌قیمت از گلکسی زد فولد ۳ وارد بازار شود.

در حال حاضر موبایل‌های مجهز به مانیتور تاشو سهم کمی در بازار دارند و تا گسترش محبوبیت آن‌ها فاصله طولانی داریم. با توجه به این مسئله، کمپانی‌های کمی مثل سامسونگ، هوآوی و موتورولا در این بخش از بازار حضور دارند که حکمرانی کره‌ای‌ها در آن منطقی هست.با توجه به کمبود تراشه در دنیا و علاوه بر این مشکلاتی که می‌تواند نسخه ارزان‌قیمت گلکسی زد فولد ۳ به همراه داشته باشد، ارائه دیرهنگام آن تقریبا منطقی هست. اگر سامسونگ بخواهد همچنان به حکمرانی در این بازار ادامه دهد، باید محصولات بدون نقصی وارد بازار کند، بنابراین نباید مثل گلکسی فولد عجله داشته باشد.طبق پیش‌بینی DSCC، فروش موبایل‌های تاشو سامسونگ در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ رشد ۹۵۰ درصدی را تجربه خواهد کرد. با وجود اینکه با رشد کاملا چشمگیری روبه‌رو هستیم، بازار این محصولات همچنان کوچک هست. انتظار می‌رود در سال جاری میلادی تنها ۵ میلیون موبایل تاشو به فروش برسد.به مرور زمان و کاهش قیمت گوشی‌های تاشو، سهم آن‌ها در بازار گسترش پیدا می‌کند و حتی شاید سامسونگ تصمیم بگیرد برای تمرکز روی این محصولات، تولید و فروش موبایل‌های سری گلکسی نوت را متوقف کند.