مدیران عامل اپل، گوگل و آمازون در توییت‌هایی از کمک مالی و معنوی این سه کمپانی به هند در مبارزه با موج تازه همه‌گیری ویروس کرونا خبر دادند.

مدیرعامل اپل، تیم کوک در توییتی نوشت: «در بحبوحه موج تازه همه‌گیری کووید-۱۹ در هند، با کادر درمان، خانواده هندی اپل و همه کسانی که در این شرایط بحرانی مشغول مبارزه با همه‌گیری هستند، ابراز همدردی می‌کنیم.» تیم کوک علاوه بر این وعده داد که اپل به خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در هند کمک مالی خواهد کرد.

از سوی دیگر، «سوندار پیچای» و «ساتیا نادلا» دو مدیرعامل هندی گوگل و مایکروسافت نیز اعلام کردند که به یاری هند خواهند شتافت. نادلا در توییتی در صفحه خود نوشت: «قلبم از مشاهده وضعیت فعلی هند به درد می‌آید. خوشحالم که دولت آمریکا شرایط یاری‌رسانی را فراهم می‌کند. مایکروسافت از صدا، منابع و فناوری‌های خود برای کمک به کادر درمان استفاده خواهد کرد و پشتیبان خرید دستگاه‌های اکسیژن خواهد بود.»

ساعتی بعد پیچای هم به توییتر آمد و از کمک مالی ۱۸ میلیون دلاری گوگل و کارمندان این کمپانی به هند خبر داد. مدیرعامل گوگل نوشت: «از اینکه می‌بینم بحران کووید-۱۹ در هند وخیم‌تر گردیده، بسیار ناآسانم. گوگل و کارمندان گوگل برای محیا تجهیزات پزشکی، به گروه‌های در معرض خطر و اطلاع‌رسانی اخبار حیاتی، ۱.۳۵ میلیارد روپیه به صندوق GiveIndia و UNICEFF کمک می‌کنند.»

گوگل علاوه بر این اعلام کرده که ۱۵ میلیون دلار سرمایه را در قالب تبلیغات رایگان به کارزارهای بهداشت عمومی هند اخصاص خواهد داد.

ساتیا نادلا و سوندار پیچای دو تن از موفق‌ترین مدیران اجرایی دنیا و دنیای تکنولوژی هستند. نادلا اصالتا اهل شهر جنوبی «حیدرآباد» هند است و از سال ۱۹۹۲ در مایکروسافت کار می‌کند. او در سال ۲۰۱۴ مدیرعامل این کمپانی شد. پیچای در شهر «تامیل نادو» هند به جهان آمده و مشهور است که تا زمان مهاجرت به آمریکا و تحصیل در دانشگاه «استنفورد» حتی کامپیوتر هم نداشت. او در سال ۲۰۰۴ به گوگل پیوست و در سال ۲۰۱۵ مسئولیت مدیرعاملی این کمپانی را پذیرفت.

هند از چندی قبل با شناسایی گونه تازهی از ویروس کرونا دچار موج جدید‌ای از همه‌گیری گردیده که ابراز نگرانی کشورهای مختلف را در پی داشته هست.