شیائومی به تازگی به صورت رسمی تصدیق کرد که از موبایل‌های سری می ۱۱ اولترا و پرو در تاریخ ۲۹ مارس (۹ فروردین) پرده برداری خواهد کرد. در حالی که طرفداران این موبایل‌ها منتظر هستند تا شیائومی مشخصات مربوط به آن‌ها را به صورت رسمی تصدیق کند، برخی مشخصات اصلی موبایل می ۱۱ اولترا در پلتفرم Geekbench قرار گرفته هست.

با توجه به اطلاعات مشخص گردیده از موبایل می ۱۱ اولترا به نظر می‌رسد این موبایل از پردازنده‌ای با هشت هسته‌‌ای و فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز که احتمالا به اسنپدراگون ۸۸۸ مربوط می‌شود تغذیه خواهد شد. علاوه بر این در این اطلاعات عنوان گردیده است که پردازنده مرکزی این موبایل با پردازنده گرافیکی Adreno 660 همراه خواهد شد.می ۱۱ اولترا که به نظر می‌رسد با شماره مدل M2102K1C معرفی شود، در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench به ترتیب ۱۱۳۲ و ۳۴۸۸ را کسب کرد. علاوه بر این انتظار می‌رود این موبایل حداقل با ظرفیت رم ۱۲ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی ارائه شود.

به تازگی شیائومی فاش کرد که می ۱۱ اولترا با تراشه تازه و باتری انقلابی آند سیلیکون-اکسیژن ارائه خواهد شد. ظاهرا در این موبایل با نسل دوم باتری مواجه خواهیم بود، پیش از این در مدل پیشرفته موبایل می میکس آلفا از نسل اول باتری یاد گردیده استفاده گردیده بود.فناوری باتری آند سیلیکون-اکسیژن توانایی شارژ تند را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند. علاوه بر این گفته می‌شود ظرفیت باتری هر دو موبایل ۵۰۰۰ میلی آمپر بوده و از شارژ تند ۶۷ واتی پشتیبانی خواهد کرد.شیائومی پیش از این رسما تصدیق کرد که می ۱۱ اولترا از سنسور دوربین بزرگ GN2 برخوردار خواهد بود و احتمالا در موبایل می ۱۱ پرو هم شاهد این سنسور خواهیم بود. انتظار می‌رود این موبایل‌ها دارای لنزهای پریسکوپ و یک مانیتور کوچک در قسمت پشتی موبایل باشند.در رویداد ۲۹ مارس که روز دوشنبه ۹ فروردین برگزار خواهد گردید، شیائومی علاوه بر معرفی موبایل‌های تازه خانواده می ۱۱، از نسل تازه موبایل می میکس که به نظر می‌رسد نخستین گوشی تاشو شیائومی خواهد بود پرده برداری خواهد کرد.