بر اساس گزارش‌ها سونی در سال ۲۰۲۰ موفق گردید بیشترین سهم در بین تولید کنندگان دوربین‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.گزارش اخیر علاوه بر این به پیش‌بینی بازار موبایل‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ پرداخته هست.

بازار جهانی دوربین‌ موبایل‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ گسترش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شرکت «استراتژی آنالیتیکس» سونی در سال گذشته میلادی با ۴۶ درصد، بیشترین سهم بازار از نظر درآمد را به خود اختصاص داده و پس از آن شرکت‌های سامسونگ سیستم LSI و آمنی ویژن فناوری قرار گرفته‌اند که به ترتیب سهمی ۲۹ و ۱۰ درصدی دارند. این سه کمپانی در کل ۸۵ درصد بازار را تصاحب کرده‌اند. البته انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، به دنبال رشد دیگر رقبا، سهم سونی از بازار دوربین موبایل‌های هوشمند کاهش یابد.

سهم درآمد شرکت‌های سازنده سنسور دوربین موبایل هوشمند در سال ۲۰۲۰

بر اساس آخرین تحقیقات، ارائه جهانی موبایل‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ گسترشی ۶.۵ درصدی خواهد داشت و به ۱.۳۸ میلیارد گجت در سال خواهد رسید. بخش عمده‌ای از این رشد مدیون بهبود وضعیت اقتصادی با کاهش افزایش بیماری کرونا خواهد بود. همچنین احتمالا شیائومی به سومین برند جهانی در حوزه موبایل‌های گوشی بدل خواهد گردید و به این ترتیب هوآوی را از جایگاه به زیر خواهد کشید. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود شیائومی در بازارهایی از جمله هندوستان و روسیه عملکرد خوبی داشته باشد و در اروپای مرکزی، غربی و شرقی هم بسیار قدرتمند ظاهر شود.

به گفته «لیندا سوی»، مدیر ارشد در استراتژی آنالیتیکس، سال ۲۰۲۱، سال برندهای چینی خواهد بود و در آسیا و اقیانوسیه، ویوو، شیائومی و اوپو به لطف افزایش شبکه فروش و قیمت‌های رقابتی بدل به ۳ بازیگر اصلی خواهند شد.این گزارش علاوه بر این اشاره کرده که در آفریقا و خاور میانه، جایگاه سامسونگ از بزرگترین فروشنده به جایگاه دوم تنزل پیدا می‌کند و شیائومی جایگاه سوم را از اپل می‌رباید. در اروپای غربی هم شیائومی جایگاه سوم را به خود اختصاص می‌دهد.