یوتیوب در حال آزمایش تواناییی است که محصولات نمایش داده گردیده در ویدیو را به شکل اتوماتیک تشخیص داده و لینک کلیپ‌های مشابه را نمایش می‌دهد.

گوگل در بیانیه خود اعلام کرد: «ما در حال آزمایش توانایی تازهی هستیم که لیستی از محصولات نمایش داده گردیده در برخی ویدیوها و کالاهای مشابه مرتبط ایجاد می‌کند. محصولات بین ویدیوهای پیشنهادی و زیر پخش کننده نمایش داده می‌شوند. هدف این است که به مردم کمک کنیم تا با تماشای ویدیوهای بیشتر در یوتیوب، اطلاعات خود از آن محصولات را بالا ببرند. این خصوصیت برای کاربرانی که ویدیوها را در ایالات متحده تماشا می‌کنند پویا گردیده هست.»توانایی مورد بحث برای کاربرانی مناسب است که به دنبال تماشای ویدیوهای مشابه از یک محصول ویژه هستند. همچنین، زحمت جستجوی محصول در فروشگاه‌های اینترنتی را نیز کم می‌کند. برای مثال، اگر در ویدیو یک گوشی در حال نمایش داده گردیدن باشد، لینک صفحه محصول، کالاهای مشابه و لوازم جانبی زیر ویدیو نمایش داده خواهد شد.

این توانایی علاوه بر این احتمالاً یک منبع درآمد تازه برای گوگل در بازار بسیار پولساز لینک‌های وابسته (Affiliate link) بوجود آورده و از خروج خریداران از یوتیوب جلوگیری می‌کند. این خصوصیت در واقع یک ابزار پیشنهاد محتوای ثانویه شمرده گردیده و تکمیل کننده ویدیوهای پیشنهادی است که در سمت راست پخش کننده اصلی نمایش داده می‌شوند.الگوریتم پیشنهاد محتوای اصلی یوتیوب همین حالا نیز عملکرد مناسبی در نمایش ویدیوهای مرتبط دارد، اما به نظر می‌رسد توانایی تازه بیشتر برای کاربرانی در نظر گرفته گردیده که در حال تحقیق کردن برای خرید یک محصول هستند. یوتیوب از پلتفرم‌هایی که این توانایی در آن‌ها پویا گردیده اسمی نبرد و تنها به پویا گردیدن آن برای کاربران ایالات متحده اشاره کرد.