موبایل‌های وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو تا ۲ هفته دیگر معرفی می‌شوند اما رندرهای این موبایل‌ها از همین حالا افشا گردیده هست. علاوه بر این «پیت لاو» مدیرعامل کمپانی وان‌پلاس با تصدیق استفاده از سنسور انحصاری سونی IMX789 در این موبایل‌ها، مشخصات این حسگر قدرتمند را نیز اعلام کرده هست.

تصاویر عرضه گردیده، موبایل وان پلاس ۹ را در سه رنگ آبی، مشکی و بنفش نشان می‌دهد. این موبایل از دوربین اصلی سه‌گانه که با همکاری کمپانی سوئدی «هاسلبلاد» طراحی گردیده بهره‌ خواهد برد و علاوه بر این یک فلاش LED دو رنگ دارد. هاسلبلاد یکی از معتبرترین برندها در دنیای دوربین است و محصولات گرانقیمت و کارآمدی را روانه بازار کرده هست.

اما دیگر موبایل این خانواده یعنی وان پلاس ۹ پرو از چهار دوربین پشت بهره خواهد برد و قسمت جلوی آن تقریبا شبیه به نسخه پایه خواهد بود. سه رنگ سفید، سبز تیره و مشکی برای این موبایل در نظر گرفته گردیده و برای شارژ بی‌سیم احتمالا با پنل شیشه‌ای ارائه خواهند شد.

پیش از این مشخص گردیده بود که موبایل‌های سری وان پلاس ۹ از دوربین الترا واید ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور IMX766 سونی استفاده خواهند کرد و حالا پیت لاو اطلاعات بیشتری در مورد سنسور IMX789 عرضه کرده هست. به گفته او این دوربین از ضبط فیلم با وضوح 4K و سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی خواهد کرد و موبایل وان پلاس ۹ پرو با استفاده از حالت پیشرفته دوربین‌های هاسلبلاد، توانایی عکاسی ۱۲ بیتی RAW را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این وجود دوربین این موبایل ۶۸.۷ میلیارد رنگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از نظر تئوری، این مسئله برای عکاسان حرفه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.موبایل وان پلاس ۹ پرو از نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌‌برد. علاوه بر این این موبایل از اسنپدراگون ۸۸۸ برخوردار خواهد بود و دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هست.به طور کلی، سری وان پلاس ۹ علاوه بر طراحی و پیکربندی بسیار خوب خود، از صفحه‌نمایش، عملکرد و دوربین بهبود یافته‌ای برخوردار خواهد بود. این سری در تاریخ ۲۳ مارس (۳ فروردین) به صورت رسمی پرده برداری خواهند شد.