اپل واچ یک بار دیگر نجات‌بخش جان مردی گردید که به داخل دریاچه‌ای یخ‌زده سقوط کرده بود. این مرد تنها چند دقیقه قبل از بی‌هوشی از طریق اپل واچ با مرکز اورژانس تماس گرفت و نیروهای امدادی جانش را نجات دادند.

یک معلم اسکیت باتجربه مشغول تفریح روی دریاچه یخ‌زده‌ای بود که فکر می‌کرد قطر یخ‌های آن همچنان زیادی است و خطری او را تهدید نمی‌کند. ولی «ویلیام راجرز» خواه به خاطر گرمای هوا یا سهل‌انگاری در اسکیت‌بازی روی یخ‌ها به درون دریاچه فوق‌العاده سرد «سالمون فالز» ایالت نیوهمپشایر سقوط کرد.راجرز به مدت چند دقیقه تقلا کرد تا از آب خارج شود اما موفق نبود. پس دمای بدنش به سرعت پایین آمد و دچار هیپوترمی شد. راجرز می‌گوید: «در نخستین اقدام سعی کردم روی یخ‌ها برگردم چون می‌دانستم که باید با نهایت سرعت از آب خارج شوم ولی یخ‌ها مدام زیر فشار بدنم می‌شکستند.»

در این لحظه او به یخ‌ها چسبیده بود و نمی‌توانست گوشیش را از جیب بیرون بیاورد. اما در عین حال، می‌دانست که در بهترین حالت فقط ۱۰ دقیقه فرصت دارد تا از هوش برود. راجرز توضیح می‌دهد:

«یادم می‌آید به خودم می‌گفتم ‘بسیار خب، نترس. نترس. سعی کن ببینی چه گزینه‌هایی داری.’»

این‌جا بود که راجرز متوجه گردید هنوز اپل واچش را به مچ دارد. بنابراین با کمک ساعتش به اورژانس زنگ زد و پس از ۵ دقیقه نیروهای امداد او را از آب بیرون آوردند و جانش را نجات دادند.همه نسخه‌های اپل واچ دارای تواناییی موسوم به Emergency SOS است که به روش‌های مختلف امکان برقراری تماس تند با مرکز فوریت‌ها را فراهم می‌کند. اضافه بر این، اپل واچ تواناییی برای تشخیص سقوط دارد که اگر پویا باشد پس از یک دقیقه به‌طور اتوماتیک با مرکز فوریت‌ها تماس می‌گیرد.اپل در اپل واچ سری ۵ و نسخه‌های بالاتر علاوه بر این تواناییی را عرضه می‌کند که اجازه می‌دهد تا در صورت دسترسی به خدمات مخابراتی از تقریبا هر جای جهان بتوانید تماس اضطراری بگیرید و تماس‌تان به مراکز فوریت محلی منتقل می‌شود.