پنج سال پس از ثبت شکایت حالا اپل بالاخره قرار است در ماه اوت امسال به دادگاه برود و بابت تعمیرات گجت‌هایی پاسخ دهد که این کمپانی ادعا کرده از نظر «اعتمادپذیری و عملکرد مشابه محصولات نو» هستند ولی شاکیان پرونده ادعای اپل را قبول ندارند.

این پرونده نخستین بار در سال ۲۰۱۶ ثبت شد و نسبت به خدمات اپل در تعویض گجت‌های معیوب با مدل‌های «بازسازی‌شده» (Refurbished) شکایت دارد. اگرچه اپل می‌گوید که گجت‌های تعویضی «از نظر انرژیو اعتمادپذیری معادل محصولات نو» هستند، ولی این پرونده مدعی است که گجت‌های «بازسازی‌شده» یا Refurbished با این تعریف همخوانی ندارند.شاکی نخست این پرونده ظاهرا از اپل یک آیپد تعویضی گرفته که درست کار نمی‌کرده هست. به همین خاطر، این پرونده نتیجه گرفته که گجت‌های «بازسازی‌شده» معادل گجت‌های تازه نیست. این شکایتِ گروهی نماینده مشتریانی خواهد بود که از ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ به بعد از طرح AppleCare یا +AppleCare برای آیفون یا آیپد استفاده کرده‌اند و از اپل گجت تعویضی «بازسازی‌شده» گرفته‌اند.

دادگاه در این پرونده بر چگونگی تعریف واژه Refurbished و تفسیر عبارتی می‌پردازد که در قرارداد +AppleCare وجود دارد و می‌گوید این گجت‌ها «از نظر انرژیو اعتمادپذیری معادل گجت‌های نو» هستند. در این دادخواست ظاهرا به استهلاک گجت پیش از تعمیر اشاره‌ای نشده چون این موضوع هم بر گجتی که کاربر دریافت می‌کند اثر می‌گذارد.برابر راهنمای تعویض اپل، قطعاتی که برای تعویض به مراکز این کمپانی تحویل داده می‌شوند باید برای ارزیابی به اپل برگردند. زمانی که مشکل این قطعات برطرف شد، اپل معمولا آن‌ها را به فروشگاه‌های خود می‌فرستد تا به عنوان گجت تعویضی به مشتریان داده شود یا به طور مستقیم به عنوان گجت «بازسازی‌شده» به فروش برسد.اپل هرگونه اشتباه در این پرونده را رد کرده هست. دادگاه مربوطه ظاهرا در تاریخ ۱۶ اوت مصادف با ۲۵ مرداد در دادگاه ایالتی شمال کالیفرنیا برگزار خواهد شد.