ارزشمند برند خودروسازی در دنیا، تسلا از سال ۲۰۱۵ دارای فروم رسمی برای طرفداران و صاحبان خودروهایش است، اما در آینده نزدیک این فروم تعطیل می‌شود و جای خود را به یک پلتفرم اجتماعی می‌دهد.

فروم‌های تسلا در تاریخ ۲۵ اسفند تعطیل می‌شوند و بجای آن، کاربران از یک پلتفرم اجتماعی تازه به نام «Tesla Engagement Platform» استفاده خواهند کرد. این میکرووب سایت برای صاحبان و طرفداران محصولات این برند طراحی شده و هم اکنون دارای چندین پست هست.تسلا این پلتفرم را محلی برای تیم سیاست‌گذاری عمومی این شرکت و علاوه بر این صاحبان خودروهای این برند معرفی کرده:

«Engage Tesla یک پلتفرم تازه برای تیم سیاست‌گذاری عمومی تسلا و علاوه بر این کلوب‌های صاحبان خودروهای این برند هست. هدف این پلتفرم ایجاد یک پایگاه دیجیتال برای تمام کارهای ما و آسانی اعضای جامعه تسلا برای اطلاع از مواردی است که برای ما بااهمیت شمرده می‌شوند. اقدامات مناسبی انجام دهید و در جریان باشید. امیدواریم که با ما همراه باشید.»

در این پلتفرم اجتماعی شما می‌توانید برای پست‌ها کامنت گذاشته و همثل فیسبوک، نوشته دیگران را لایک کنید. افراد علاوه بر این می‌توانند در این پلتفرم اجتماعی، دیگران را دنبال کنند.این پلتفرم توانایی‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، برای مثال فاقد خصوصیت پیام‌رسان است، امکان آپدیت استاتوس وجود ندارد و علاوه بر این نمی‌توانید به وسیله آن تصاویر یا ویدیو به اشتراک بگذارید.اگرچه با چنین نقص‌هایی مواجه هستیم، اما به نظر نمی‌رسد که تسلا به دنبال ارائه یک پلتفرم مشابه دیگر شبکه‌های اجتماعی باشد و بجای اینکار، می‌خواهد تنها مشتریان را در جریان کارهایش قرار دهد و علاوه بر این از آن‌ها بازخورد بگیرد تا در محصولات آینده‌اش از همین بازخوردها استفاده کند.در حالی که تسلا کاربران فروم‌ها را به مهاجرت به پلتفرم تازهش تشویق می‌کند، تمام کاربران از چنین اقدامی راضی نیستند و به علت برخی محدودیت‌ها نمی‌خواهند از پلتفرم Tesla Engagement Platform استفاده کنند.