پس از همه گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌ها و از جمله گوگل تغییری فاحش در اداره مجموعه‌های کاری در پیش گرفتند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰،‌ هزینه‌های مربوط به خدمات رفاهی گوگل در شرایط قرنطینه رقمی در حدود ۳۷۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است و در کل این کمپانی طی یکسال اخیر رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش داده هست.

گوگل از اوایل شیوع ویروس کرونا (اواخر سال ۱۳۹۸) به کارمندان خود در سراسر دنیا توصیه کرد که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کارهای خود را از خانه و به صورت دورکار انجام دهند. در حالی که کار در خانه نکات منفی خود را دارد اما این تغییر در تجارت کمپانی آلفابت تاثیر مثبتی نیز داشته هست. از آنجایی که کارمندان کار‌های خود را از خانه انجام می‌دهند، کمپانی آلفابت در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش داده هست.

گزارشی که به تازگی توسط این کمپانی ثبت گردیده، نشان می‌دهد که به دلیل کاهش هزینه‌های کارمندان در نتیجه همه‌گیری در سه ماهه اول سال ۲۶۸ میلیون دلار در هزینه‌های کمپانی مربوط به سفر و خدمات رفاهی صرفه‌جویی گردیده هست. آلفابت علاوه بر این در گزارش سالانه خود به این مسئله اشاره کرد که هزینه‌های سفر و پذیرایی در سال گذشته ۳۷۱ میلیون دلار کاهش یافته هست.

علاوه بر این به گفته این کمپانی هزینه‌های تبلیغاتی کمپانی نیز به دلیل کاهش مخارج و برگزاری آنلاین رویدادهای مربوط به معرفی محصولات تازه ۱.۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده هست. این مسئله همچنینکه هزینه‌های زیادی را جبران کرد، باعث استخدام هزاران کارگر تازه شد.

با توجه به اینکه گوگل برای کارمندان خود امتیازات زیادی مثل کمپانی در جلسات ماساژ و غذاهای مخصوص و مجلل در نظر می‌گیرد، کاهش هزینه‌های به وجود آمده دور از انتظار نیست. گوگل به کارمندان خود اجازه می‌دهد تا اوایل پاییز سال جاری کارهای خود را از خانه انجام دهند و پس از آن طبق سنت همیشگی می‌توانند به محل کار خود بازگردند.

با افزایش برنامه‌های واکسیناسیون، بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی از جمله گوگل برای بازگشت کارمندان به دفتر خود یک مدل ترکیبی را در پیش خواهند گرفت. در این مدل کارمندان شرکت‌های حداقل سه روز در هفته به صورت حضوری و روزهای دیگر را از خانه کار خواهند کرد.