
«مارک زاکربرگ» مدیر عامل فیسبوک به تازگی اعلام کرد که این کمپانی قادر خواهد بود تغییرات حریم خصوصی آینده اپل را با موفقیت مدیریت کند.
تقریبا از زمانی که اپل تغییرات عمدهای در سیاستهای حفظ حریم خصوصی خود اعلام کرده، مشکلات زیادی با فیسبوک داشته و حتی این شبکه اجتماعی برای مقابله با آن به آگهی در روزنامه و نشریات هم متوسل شد. با این حال مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک اکنون گفته است که این کمپانی پس از تغییرات اعلام گردیده توسط اپل در وضعیت خوبی قرار خواهد گرفت.زاکربرگ روز پنجشنبه در یکی از رومهای اپلیکیشن کلابهاوس اعلام کرد: «ما در وضعیت خوبی خواهیم بود.»
تغییرات حریم خصوصی آینده اپل کاربران را در مورد ردیابی موبایل خود توسط برخی برنامهها مطلع میکند و کاربران یک بار دیگر باید اجازه انجام چنین کاری را صادر کنند. ردیابی بر اساس شناسه منحصر به فردی به نام IDFA انجام میشود که در تمام موبایلهای آیفون و آیپد دیده میشود. شرکتهایی که خدمات تبلیغات گوشی عرضه میکنند از این شناسه برای کمک به هدفمند سازی تبلیغات و تخمین کارآیی آنها استفاده میکنند.به گفته اپل این تغییر بااهمیت اوایل بهار امسال اعمال خواهد شد.زاکربرگ در این رابطه توضیح داد که اگر کسبوکارهای بیشتری تصمیم به فروش مستقیم کالاهای خود از طریق فیسبوک و اینستاگرام بگیرند، این تغییر میتواند به نفع آنها باشد. او در این رابطه عنوان کرد که «اگر تغییرات اپل کسبوکارهای بیشتری را به تجارت در پلتفرمهای ما ترغیب کند، حتی ممکن است در موقعیت قویتری حضور داشته باشیم. زیرا استفاده از دادههای کسبوکارها برای پیدا کردن مشتریانی که مایل به استفاده از محصولات و خدمات در خارج از پلتفرم ما هستند، برای آنها دشوارتر میشود.»نظرات زاکربرگ خوشبینانهترین اظهاراتی است که فیسبوک در مورد روش تاثیر تغییرات اپل روی تجارت تبلیغات آنها عرضه کرده هست.در جولای ۲۰۲۰ «دیوید ونر» مدیر مالی فیسبوک اعلام کرد که تغییرات iOS 14 اپل میتواند به تواناییهای این کمپانی برای عرضه تبلیغات هدفمند به کاربران آسیب برساند و طبق اعلام این کمپانی در آگوست سال گذشته، این تغییرات میتواند منجر به افتی بالغ بر ۵۰ درصد در درآمد تبلیغات این کمپانی شود. لازم به ذکر است که تبلیغات، کمتر از ۱۰ درصد در آمد خالص فیسبوک را تشکیل میدهد. فیسبوک در ماه ژانویه و همزمان با اعلام درآمد سه ماهه چهارم خود به سرمایهگذاران اعلام کرد که تاثیرات ناشی از بروزرسانی اپل از اواخر سه ماهه اول سال آینده مشخص خواهد شد.با این وجود فیسبوک با معرفی محصولات تجاری بیشتر خود را برای تغییرات اپل آماده کرده هست. برای مثال این کمپانی در یک اقدام قابل توجه، در سال ۲۰۲۰ فروشگاههای فیسبوک و اینستاگرام را معرفی کرد. با این وجود کسبوکارها میتوانند اقلام خود را در این برنامههای لیست کنند و کالاهای خود را به صورت مستقیم در فیسبوک یا اینستاگرام به فروش برسانند.طبق گفته زاکربرگ، فیسبوک در حال حاضر یک میلیون فروشگاه پویا دارد و ۲۵۰ میلیون نفر به طور فعالانه از این فروشگاهها استفاده میکنند.
ثبت ديدگاه