
ال جی با تاسیس یک کارخانه تازه در ایالات متحده یا اروپا، میخواهد از سال 2023 برای تسلا پک باتری بسازد. این کمپانی کرهای در حال حاضر هم جزو محیاکنندگان باتری محصولات تسلا بوده و مدلهای موجود در بازار چین، از باتری ساخت الجی سود میبرند.
آنطور که در گزارشها آمده، ال جی ماموریت تولید سلول باتری برای خودروهای الکتریکی و سیستمهای ذخیرهسازی انرژی را به کارخانه تازه خود محول خواهد کرد. این شرکت امیدوار است تسلا یکی از مشتریان تولیدات این کارخانه باشد.
امیدواری ال جی در شرایطی است که ایلان ماسک سپتامبر گذشته از سلولهای استوانهای بزرگ 4680 پرده برداری کرد. این سلولها قرار است در دو کارخانه تگزاس و آلمان تولید گردیده و در مدلهای آتی شرکت مورد استفاده قرار بگیرند. انتظار میرود با بکارگیری این سلولها، هزینه ساخت کاهش یافته و به لطف بهبود عملکرد باتری، مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ گسترش پیدا کند.نکته جالب اینکه ال جی نیز به تولید نمونههای اختصاصی از سلول 4680 رو آورده، اما به خاطر موانع و چالشهای تکنولوژیک فعلا نتوانسته ظرفیت تولید را به رقم مناسبی برساند. شاید به همین خاطر است که ال جی موفق به امضای قرارداد برای محیا باتری 4680 برای تسلا نشده؛ البته به گفته ماسک، تسلا در حال مذاکره با کمپانیهای مختلف برای تولید این نوع باتری پیشرفته است که شاید یکی از آنها ال جی باشد.یک منبع ناشناس در این رابطه به رویترز گفته:
«ال جی در نظر دارد سلولهای 4680 را در کارخانه تازه خود در آمریکا تولید کند. آنها میخواهند خط تولید جدیدای از 4680 را برای گیگا برلین تسلا در اروپا بسازند.»
به غیر از ال جی، پاناسونیک نیز برای راهاندازی و تست یک خط تولید اختصاصی سلول 4680 برنامهریزی کرده هست. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این خط تولید اواخر امسال بطور آزمایشی در ژاپن شروع به کار خواهد کرد.
ال جی در کنار محیا باتری برای محصولات تسلا در چین، یک کمپانی مشترک (جوینت ونچر) با جنرال موتورز هم تاسیس کردههست. این کمپانی 2.3 میلیارد دلاری در لردزتاون اوهایو واقع گردیده و وظیفه تولید باتری برای خودروهای الکتریکی را بر عهده دارد. گفته میشود این دو شرکت بزرگ در حال مذاکره برای ساخت دومین کارخانه تولید باتری در آمریکا هستند.
ثبت ديدگاه