مدیرعامل تویوتا به اپل هشدار داد که در صورت ارائه اتومبیل برقی باید خود را برای پشتیبانی طولانی مدت و حتی چند دهه‌ای از آن آماده کند که کار راحتی، حتی برای شرکتی مانند اپل، نخواهد بود.

اپل تا سال‌ها از محصولات خود پشتیبانی کرده و از این بابت سابقه بهتری نسبت به رقبا دارد. برای مثال، آیفون و آیپد به مدت چهار یا پنج نسل همچنان آپدیت‌های نرم افزاری را دریافت می‌کنند. مشتریان نیز اغلب برنامه‌های گارانتی و خدمات مشتری اپل را تحسین کرده‌اند.اما ظاهراً این سابقه خوب برای صنعت خودرو کافی نیست. «آکیو تویودا» (Akio Toyoda)، مدیرعامل تویوتا به اپل هشدار می‌دهد که در صورت ورود به صنعت خودرو، باید خود را برای پشتیبانی بسیار طولانی‌تر آماده کند.

برخلاف محصولات مصرفی الکترونیکی، اتومبیل‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که تا چندین سال و حتی چندین دهه، دوام داشته باشند و مشتریان از سازنده توقع پشتیبانی در تمام طول این مدت را دارند. مدیرعامل تویوتا، بازه ۴۰ ساله را برای پشتیبانی از مشتری، نگهداری و تعمیر، استاندارد صنعت خودرو می‌داند.تویودا می‌گوید ساخت اتومبیل در صورت داشتن قابلیت تکنیکی و منابع لازم، کار چندان مشکلی نیست، اما برای موفقیت در بازار اتومبیل‌های برقی کافی نخواهد بود. او می‌افزاید با اینکه تویوتا از ورود رقبای جدید نفس، جوان و فناوری محور استقبال می‌کند، هشدار می‌دهد که آن‌ها نباید تصور کنند نیازی به پشتیبانی طولانی مدت از محصولات خود، همثل کمپانی‌های قدیمی، نخواهند داشت.پشتیبانی چندین دهه‌ای از محصول، حتی برای امثال اپل، کاری بسیار مشکل به نظر می‌رسد. درست است که اپل اتومبیل برقی خود را به تنهایی نخواهد ساخت و به احتمال زیاد از شرکت‌های باسابقه الگوبرداری خواهد کرد، ولی حتی با ساخت ماشین به صورت شریکی نیز همچنان باید خود را آماده پشتیبانی و عرضه خدمات طولانی مدت برای قطعات «اپل کار» کند.