برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از نمایش صفحه آبی حین پرینت پس از دریافت آخرین آپدیت ویندوز خبر داده‌اند.

در ماه‌های گذشته برخی آپدیت‌های ویندوز باعث بروز مشکل در سیستم‌ گردیده‌اند و تازهترین به‌روزرسانی این سیستم عامل هم صدای کاربران را درآورده هست. آنطور که برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند پس از نصب این اپدیت حین بازگشایی کادر پرینت در نوت‌پد، برنامه‌های آفیس یا اپ‌های دیگر با صفحه آبی موسوم به صفحه مرگ مواجه گردیده‌اند که یکی از بدترین خطاها در ویندوز هست.مایکروسافت وجود این مشکل و نمایش صفحه مرگ حین پرینت را در صفحه پشتیبانی ویندوز تصدیق کرده اما هنوز راه‌حلی را برای آن عرضه نکرده. کمپانی در اینباره گفته است: «ما در حال بررسی شرایط هستیم و پس از تکمیل اطلاعات آپدیتی را عرضه خواهیم کرد.»

مایکروسافت اشاره‌ای به میزان گستردگی این مشکل نکرده اما در برخی وب سایت‌ها به گزارشات متعددی در این باره اشاره کرده‌اند و ظاهرا کاربران بسیاری را درگیر کرده هست. در وب سایت‌هایی مانند ردیت و «ویندوز لیتست» برخی کاربران مدعی گردیده‌اند این مشکل را در چندین سیستم مشاهده کرده و از مشتریان هم تماس‌های متعددی را در فاصله‌ کوتاهی از انتشار اپدیت دریافت کرده‌اند. یکی از دلایل گستردگی آن اثر گذاشتن آن روی برندهای متعددی نظیر Kyocera، Ricoh و Zebra هست.در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه گردیده‌اید راحت‌ترین راه برای رفع آن پاک آپدیت هست. بدین منظور در تنظیمات وارد بخش Update & Security گردیده و در قسمت Windows Update تاریخچه آپدیت را در View Update History باز کنید. سپس برای پاک آن روی  Uninstall Updates کلیک کنید. کاربران ردیت کارایی این نحوه در رفع مشکل را تصدیق کرده‌اند.یکی از کاربران این وب سایت که خود را کارمند مایکروسافت معرفی کرده، دو راه موقتی را برای حل این مشکل پیشنهاد کرده که از سوی دیگر کاربران هم تصدیق گردیده هست. بدین منظور می‌توانید پرینت مستقیم را در Command Prompt پویا کنید یا بر اساس برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید از ابزار  Compatibility Administrator بهره ببرید.