دیجی‌کالا با پلتفرم پیندو راه خود را به بازار وب سایت‌های درج تبلیغ و نیازمندی‌های آنلاین باز کرده است؛ مسیر تازهی برای این کمپانی که بازیگران قدیمی همچون دیوار و شیپور سال‌هاست در آن فعالیت دارند. حالا دیجی‌کالا با پیندو جزو بازیگران جدید نفس اما با کوله‌باری از تجربه در حیطه تجارت الکترونیکی هست. دیجی‌کالا درست مثل راننده حرفه‌ای می‌ماند که وارد شهر تازهی گردیده و با چم و خم و راه‌های خیابان‌های این شهر آشنا نیست و بعید نیست که بتواند با کمی تامل، این شهر تازه را هم مانند کف دست خود بشناسد.

«امیر حسن موسوی» سخنگوی پیندو و مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در گفتگو با دیجیاتو سرویس پیندو را پر کردن یک خلا و پاسخ به یک نیاز از مشتریان و فروشندگان دیجی کالا می‌داند و می‌گوید که پیندو می‌تواند پاسخگوی نیازی باشد که مدت‌هاست برای افراد گوناگون مرتبط با دیجی کالا پدید آمده هست. موسوی در همین رابطه به دیجیاتو گفت:

«بر اساس قانون تجارت الکترونیکی مشتریان می‌توانند اکثر کالاهای خود را ظرف هفت روز و بدون بهانه‌ای عودت دهند و فروشندگان دیجی کالا این مورد را پذیرفته‌اند اما نسبت به آن انتقادات فراوانی دارند چرا که در اینجا ضرر می‌کنند. آنها نمی‌دانند باید با انبوه کالاهای بازگشتی چه کار کنند و چگونه آنها را بفروشند تا ضررشان کمتر شود.»

او در پاسخ به این سوال که هدف راه‌اندازی پیندو رقابت با دیوار و شیپور بوده یا خیر به دیجیاتو می‌گوید آنها به هیچ وجه خودشان را یک رقیب در بازار نمی‌دانند: «پیندو یک خصوصیت از دیجی‌کالا است و خدماتی متمایز عرضه می‌کند. ما قصد نداریم خودمان را رقیب دیوار یا شیپور بدانیم و شبیه به آنها شویم.»موسوی می‌گوید پیندو مزیتی که دارد اینست که به ده‌ها هزار کالای دیجی‌کالا متصل است و افراد نیازی نیست که مشخصات کالا را درج کنند و مستقیم به کالای دیجی کالا وصل می‌شوند: «۴۰ میلیون کاربر پویا در هر ماه دیجی کالا این موارد را می‌بینند و علاوه بر این قیمت‌گذاری می‌تواند عادلانه‌تر باشد چرا که قیمت نوی کالا مشخص هست.»به گفته موسوی در پیندو بخش خدمات نیز وجود دارد: «کسی که کار خیاطی می‌کند می‌تواند خدمات خود را در بخش فروش لباس دیجی کالا قرار دهد.»موسوی با اشاره به پلتفرم Open Box که پیش‌تر توسط دیجی‌کالا اجرا گردیده بود و در آن فروش انواع کالاهای بازگشتی رخ می‌داد می‌گوید که حالا Open Box به صورت سازمانی در آمده و پیندو مسیر تکامل یافته و عمومی‌تری نسبت به آن است: «ما امروز در دیجی کالا ۷ هزار نفر هستیم که خودمان مشتریان Open Box هستیم اما پیندو به صورت عمومی ارائه گردیده تا نیاز همگی را برطرف کند.»به گفته موسوی به زودی بین بازوهای مختلف دیجی‌کالا و پیندو یک اتصال برقرار خواهد گردید که یک اکوسیستم کامل را به وجود می‌آورد. مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در اینباره بیشتر توضیح می‌دهد: «دیجی‌پی به زودی به پیندو وصل خواهد گردید تا پرداخت امنی برای کاربران صورت بگیرد و در سال آینده با اتصال دیجی اکسپرس به این سرویس کاربران می‌توانند لجستیک وسایل را نیز به ما بسپرند.»موسوی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت اقتصادی مشتریان نیز باعث نشده که دیجی کالا وارد حوزه فروش وسایل دست دوم بشود می‌گوید که این مسئله یکی دیگر از دلایل راه‌اندازی پیندو بوده: «اینطور نیست که با گران گردیدن اجناس، سود ما هم بیشتر شود و در واقع میزان رشد خرج کردن مردم با میزان رشد تورم حالت یکسانی ندارد. اگر افراد در سال‌های گذشته ۴ میلیون هزینه موبایل می‌کردند الان هم اکثریت همین مقدار را برای خرید موبایل کنار می‌گذارند. ما از رفتار مشتریان خود متوجه گردیدیم که وضعیت اقتصادی باعث گردیده که علاقه افراد به کالاهای دست دوم بیشتر شود.»موسوی در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف مانع از تمرکز آنها روی کارشان اصلی خواهد گردید یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌داند که سال آينده همین موقع دلار چقدر خواهد بود و در شرایطی که اقتصاد کلان کشور ثبات ندارد این طبیعی است که کسب و کارها وارد حوزه‌های مختلف شوند تا بتوانند در بازار باقی بمثل. دیجی کالا قصد ندارد با افزایش خدمات خود ماموریت اصلی‌اش را فراموش کند و سعی دارد با وجود تیم‌های مختلف کیفیت خود را نگه دارد.»موسوی تاکید دارد که پیندو را نباید جزو خدمات مجزای دیجی کالا دانست بلکه باید گفت این خدمات در واقع یک خصوصیت از دیجی‌کالای فعلی است که می‌تواند خرید و فروش آنلاین را آسان‌تر و جذاب‌تر کند.به گفته مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا، برخی ویژگی‌های پیندو مثل اتصال کالاها به محصولات داخل وب سایت و نمایش آنها در کنار کالاهای نو از هفته آينده آغاز خواهد گردید و برخی ویژگی‌های دیگر تا یک ماه آينده ذره ذره وارد این محصول تازه خواهند شد. او می‌گوید دیجی کالا با پیندو قصد اجرای برنامه‌های زیادی دارد و می‌خواهد فرهنگ خرید و فروش آنلاین را غنی‌تر کند.