دیجی کالا رسماً اعلام کرد که با راه‌اندازی مجموعه پیندو وارد حوزه نیازمندی‌های آنلاین شده هست.

کاربران اپلیکیشن پیندو امکان چسباندن رایگان تبلیغ خود را به ۴ میلیون تنوع کالایی دیجی‌کالا دارند. آنطور که گفته شده تبلیغ کاربران علاوه بر پیندو، در دیجی‌کالا هم نمایش داده شود. به عبارت دیگر، تبلیغ در دسترس ۴۰ میلیون بازدید‌کننده‌ی در هر ماه‌ دیجی‌کالا نیز قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار کالاهای نو، تبلیغ کاربران را نیز برای همان کالا مدنظر قرار دهند.در فروشگاه‌های اینترنتی دنیای مثل آمازون نیز امکان درج تبلیغ وسایل توسط برخی کاربران با عنوان Used وجود دارد و به نظر می‌رسد دیجی کالا حالا با راه‌اندازی پیندو قدمی مشابه همین کار برداشته تا کاربران بتوانند در حین خرید، نرخ دست دوم همان وسیله را نیز مشاهده کنند.

پیندو علاوه بر امکان ثبت تبلیغ آنلاین خرید و فروش کالا در زمینه ارائه خدمات نیز فعالیت می‌کند؛ یعنی برای کسانی که به جای محصول، خدمت ارائه می‌دهند بستری فراهم کرده است تا با توجه به گروه‌های کالایی دیجی‌کالا خدمات خود را معرفی و در معرض فروش بگذارند. این توانایی بازه گسترده‌ای از ارائه خدمات خیاطی در دسته مد و پوشاک یا تعمیر گوشی در دسته کالاهای الکترونیک را در برمی‌گیرد.می‌انرژیاینطور برداشت کرد که این اقدام دیجی کالا برای رقابت مستقیم با وب سایت‌هایی چون دیوار و شیپور هست. چندی پیش شیپور امکان ارسال کالای نو توسط فروشندگان را در پلتفرم خود فراهم کرد و پس از آن دیوار با راه‌اندازی بخش دیوار فروشگاه‌ها وارد بازار فروش محصولات نو و ارسال آن به مشتریان شده بود که دیجی کالا با ایجاد توانایی Ship By Seller (ارسال کالا توسط خود مشتری) در همین راستا قدم برداشت.حال دیجی کالا با پیندو به کلی وارد بازاری که این دو وب سایت و چند پلتفرم دیگر در آن حضور دارند شده هست. مارکت وب سایت‌های درج تبلیغ یا به بیانی همان نیازمندی‌های آنلاین به تازگی شاهد احیای بازیگر قدیمی این حوزه یعنی «راهنمای همشهری» هم شده و این بخش از روزنامه همشهری حالا در اپلیکیشن روبیکا دوباره با سر و شکلی تازه راه‌اندازی شده هست. همه این موارد نشان می‌دهد که این بازار تبدیل به بازاری داغ در آینده نزدیک خواهد شد.باید گفت در این میان گروه اسنپ نیز با راه‌اندازی «اسنپ‌شاپ» قصد دارد سال‌ها بعد از پایان فعالیت «بامیلو» دوباره وارد بازار فروشگاه اینترنتی شود و بعید نیست که بخش فروش کالای دست دوم خود را نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور راه‌اندازی کند.ورود دیجی‌کالا به بازار وب سایت‌های درج تبلیغ این پیام را در دل خود دارد که بازار خرید و فروش آنلاین کالای دست دوم در ایران به قدری بزرگ است که جای یک بازیگر تازه را دارد. در هر حال باید گفت این خبر به معنای رقابتی‌تر و جذاب‌تر شدن بازار تجارت الکترونیکی ایران در سال ۱۴۰۰ هست.اپلیکیشن پیندو در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و از این آدرس برای کاربران اندروید در دسترس هست. این اپلیکیشن به زودی در اپ‌استورهای ایرانی برای کاربران اندروید و iOS نیز در دسترس قرار خواهد گرفت و در مرحله بعد نسخه تحت وب آن نیز منتشر خواهد شد.