توییتر می‌خواهد یک توانایی خرید تازه مشابه آنچه در فیسبوک و اینستاگرام دیده‌ایم، ایجاد کند. این شبکه اجتماعی به دنبال آزمایش یک کارت تازه حاوی لینک خرید است که شامل قیمت کالا و علاوه بر این یک دکمه بزرگ هم می‌شود.

طبق توییت اخیر یکی از مشاوران شبکه‌های اجتماعی به نام «مت ناوارا»، این شبکه اجتماعی در حال آزمایش این خصوصیت هست. این توانایی تازه می‌تواند خبر بزرگی برای فروشگاه‌های آنلاین و برخی اینفلوئنسرها باشد. فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد، اما طراحی تازه توییتر می‌تواند به خوبی یک کالا را به خریداران احتمالی معرفی کند.با این طراحی، زمانی که یک کاربر در حال گشت و گذار در فید است، به چنین کارتی برمی‌خورد که حاوی اطلاعاتی مثل نام محصول، نام فروشگاه، قیمت محصول و علاوه بر این دکمه خرید (Shop) می‌شود.

سمت چپ: طراحی قدیمی – سمت راست: طراحی تازه

باید به این مسئله اشاره کنیم که با فرمت تازهی برای آگهیات روبه‌رو نیستیم و این کارت خرید، یک راه زیباتر برای ارائه لینک‌های خرید در این شبکه اجتماعی شمرده می‌شود. توییتر با اینکار و طراحی تازه، می‌تواند درآمدش را گسترش دهد.توییتر مدت‌هاست که می‌خواهد به یک پلتفرم مناسب خرید تبدیل شود و میزان خریدها از طریق این شبکه اجتماعی را گسترش دهد. البته این نخستین باری نیست که یک شبکه اجتماعی در این مسیر گام برمی‌دارد، برخی رقبای آن مثل فیسبوک سال‌هاست که دارای چنین توانایی‌هایی برای فروش اجناس هستند.طراحی این کارت و استفاده از دکمه خرید بزرگ به همراه نام و قیمت، از نظر تجاری یک رویکرد منطقی است، مخصوصا در دوره‌ای که توییتر می‌خواهد منابع درآمدی‌اش را گسترش دهد. با این حال شاید کاربران به آن چندان روی خوشی نشان ندهند، البته زمان این مسئله را مشخص خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که کاربران و علاوه بر این صاحبان کسب و کارها از این خصوصیت تازه استقبال کنند.