هیوندای اعلام کرده مدل تازه آیونیک 5 را با باتری‌های ساخت شرکت SK Innovation راهی بازار می‌کند. این امر در حالی است که هیوندای روابط تجاری نزدیکی با کمپانی LG Chem دارد و در ساخت نسخه برقی کونا از پک‌های ساخت آن استفاده کرده هست.

اما تنها یک روز پس از معرفی مدل تازه آیونیک 5، هیوندای در اتفاقی غیرمنتظره برای تقریبا 76 هزار گجت کونای برقی فراخوان صادر کرد. این فراخوان بخاطر نقص در باتری و احتمال آتش‌سوزی صادر شده و به موجب آن هیوندای باید با صرف حدود 900 میلیون دلار هزینه، باتری مدل‌های مشمول را با نمونه‌ای تازه تعویض کند.

تاکنون 15 گجت هیوندای کونای برقی دچار حریق شده هست. تحقیقات کره‌ای‌ها حکایت از آن دارد هر 15 گجت مذکور، به باتری‌های ساخت کمپانی LG Chem مجهز بوده‌اند. همین امر باعث شده خودروساز کره‌ای به استفاده از باتری‌های ساخت کمپانی SK Innovation رو بیاورد.آنطور که نشریه The Elec ادعا کرده هیوندای دو کمپانی SK Innovation و CATL را به عنوان محیا‌کننده باتری مدل‌های الکتریکی مبتنی بر پلتفرم E-GMP برگزیده هست. از بین این دو هم ماموریت محیا باتری مدل‌های اولیه، از جمله آیونیک 5 به SK Innovation محول شده هست.بر اساس اطلاعات رسمی، این کراس‌اوور تازه با دو پک باتری 58 و 72.6 کیلووات ساعتی و علاوه بر این پیشرانه‌های تک و دو موتوره قابل انتخاب خواهد بود. همانگونه که قابل حدس است، نسخه تک موتوره مجهز به باتری 72.6 کیلووات ساعتی بیشترین برد را داشته و قادر است طبق استاندارد WLTP مسافتی بین 470 الی 480 کیلومتر را با شارژ کامل پشت سر بگذارد. پیشرانه این نسخه 214 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد.

مشخصات آیونیک 5 در یک نگاه

نسخه دو موتوره هم با همین پک باتری در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این دو موتور در مجموع 302 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. مدل پایه از آیونیک 5 با پیشرانه تک موتوره و باتری 58 کیلووات ساعتی به فروش خواهد رسید.