ال‌جی چند روز پیش اعلام کرد که به‌زودی پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند webOS را روی محصولات سایر برندها خواهیم دید. این کمپانی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این تصمیم می‌تواند کسب و کار تلویزیون‌های هوشمند را در حوزه تکنولوژی و محتواسازان متحول سازد و به حضور پررنگ‌تر و سلطه ال‌جی بر بازار دنیای سرگرمی‌های خانگی کمک کند.»

ال‌جی چندی پیش در رویداد CES از نسخه جدید webOS رونمایی کرده بود. با این حال، پلتفرمی که در اختیار سایر کمپانی‌ها قرار داده می‌شود مبتنی بر webOS 5.0 خواهد بود. بنابراین ظاهر آن شبیه همه تلویزیون‌های ال‌جی در چند سال اخیر هست.این غول تکنولوژی کره‌ای در ارائه پلتفرم نرم‌افزاری خود به سایر سازندگان تلویزیون‌های هوشمند از رویه آمازون و Roku پیروی می‌کند که هر کدام برای ارائه تلویزیون‌های روکو و فایر با کمپانی‌های شخص ثالث همکاری می‌کنند. ال‌جی می‌گوید کمپانی‌ها از این همکاری مزایای زیر را به دست می‌آورند:

دریافت مجوز استفاده از webOS به معنای استفاده از همان تجربه کاربری آشنا و محبوب ال‌جی به همراه دسترسی به توانایی‌های پرشماری مانند کنترل و جستجو با فرمان‌های صوتی، الگوریتم‌های یکپارچه هوش مصنوعی و برخورداری از سیستم ارتباطی ساده‌ای است که از گذشته با استقبال بازار و مصرف‌کنندگان روبرو بوده هست. همکاران ما با webOS به گستره وسیعی از محتواها از جمله سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، یوتیوب، آمازون پرایم ویدیو و سرویس‌های استریم ورزشی نظیر DAZN و کانال‌های ال‌جی دست پیدا می‌کنند. تلویزیون‌هایی که از نظر تکنیکی امکانش را داشته باشند از ریموت کنترل مخصوص Magic Motion هم برخوردار می‌شوند.

این همکاری چه سودی برای ال‌جی دارد؟ این کمپانی از طریق گجت‌های بیشتری کنترل تجربه نرم‌افزاری کاربران را دست می‌گیرد و درآمد بیشتری از آگهیات خواهد داشت. پیشرفت دسترسی به webOS باعث گسترش شمار مخاطبان کانال‌های ال‌جی و در نتیجه گسترش سود حاصل از آگهیات می‌شود. این رویکرد علاوه بر این اطلاعات بیشتری را برای بهینه‌سازی پلتفرم webOS در اختیار ال‌جی قرار می‌دهد و به توسعه هرچه تند‌تر آن کمک می‌کند.